lørdag den 5. januar 2008

David Eddings

Jeg er i øjeblikket i gang med at (gen)læse en serie af en af mine absolutte yndlingsforfattere, David Eddings. Serien hedder The Belgariad (Belgarion sagaen på dansk) og handler om drengen Garion, der vokser op på en gård, men pludselig bliver indblandet i jagten på en magisk genstand, og må flygte sammen med sin tante, en gammel historiefortæller og smeden midt om natten. Han kommer ud for mange oplevelser, og opdager, at ingen er hvem han tror de er - heller ikke ham selv. Serien er på 5 bind på engelsk og på 10 bind på dansk. Jeg læser dem på engelsk, da jeg ikke synes oversættelsen er specielt god. Desuden irriterer det mig, at bøgerne på dansk er blevet opdelt i så mange bind for at gøre den mere børnevenlig. Serien er rigtig god, og én jeg genlæser ofte.

Ingen kommentarer: