søndag den 28. februar 2016

Læsestatus for februar


Februar måned synger på sidste vers, og det er derfor tid til at gøre status over månedens læsning.
Og det er gået over al forventning. Hele 15 bøger fik jeg læst i løbet af måneden, hvilket blandt andet betyder at jeg nu er 5 bøger foran tidsplanen i forhold til at nå mit læsemål på 150 bøger på Goodreads. Når jeg fik læst så mange bøger hang det blandt andet sammen med at jeg havde en uges vinterferie i uge 8 og derfor havde god tid til at læse, hvilket jeg nød i fulde drag.

Februars læsetema var Dark-Hunter-serien af Sherrilyn Kenyon. Jeg kendte i forvejen lidt til universet fra hendes Chronicles of Nick-serie og har også troligt købt hele Dark-Hunter-serien, dog uden at have fået begyndt på den. Det lykkedes så i februar, hvor jeg fik læst de første 10 bind med stor fornøjelse og stort set i ét stræk. Jeg har kun gode ord at sige om serien og glæder mig til at læse resten af serien nu hvor jeg har fået begyndt. Udfordringen bliver nu at holde fast i resten af årets læsetemaer i stedet for bare at fortsætte med serien. Jeg håber det lykkes.

Af februars læsetema fik jeg læst:
Fantasy Lover (Dark-Hunter 1)
Night Pleasures (Dark-Hunter 2)
Night Embrace (Dark-Hunter 3)
Dance with the Devil (Dark-Hunter 4)
Kiss of the Night (Dark-Hunter 5)
Night Play (Dark-Hunter 6)
Seize the Night (Dark-Hunter 7)
Sins of the Night (Dark-Hunter 8)
Unleash the Night (Dark-Hunter 9)
Dark Side of the Moon (Dark-Hunter 10)



Udover månedens læsetema fik jeg også læst et par anmelderbøger, nemlig:
Mie Hald: Dødsvalsen
Isa Lemvigh Clausen: Tara og magtens segl Serien er ajour.



Jeg fik også læst et par af et par bøger fra reolen:
Brandon Sanderson: Ildkamp (Reckoners 2) Serien er ajour.
The Sayings of Lord Byron



Derudover fik jeg læst en enkelt biblioteksbog i en serie jeg godt kan lide, nemlig:
Eliot Schreifer: Storhed og fald (Spirit Animals 6)

Næste måneds læsetema er Dansk fantasy - altså fantasy skrevet af danske forfattere - og jeg glæder mig til at få læst nogle af de mange gode bøger som efterhånden er flyttet ind i mine reoler og bare venter på jeg får dem læst. Hvad er jeres læseplaner for marts måned?





Ingen kommentarer: