torsdag den 31. marts 2016

Læsestatus for marts


Foråret er så småt begyndt at indfinde sig, og mens marts rinder ud er det tid til at gøre status over månedens læsning. Det var en måned som blandt andet bød på påskeferie, læsning af en del anmeldereksemplarer, samt et godt indhug i egne, hidtil ulæste, bøger. Det var en måned som bød på meget vekslende læseoplevelser, med både fantastiske og skuffende bøger imellem. Og så var det en måned hvor jeg for første, men ikke sidste, gang deltog i #flyvehjoernet. I alt fik jeg læst 15 bøger i løbet af marts måned, og det betyder jeg stadig er foran med hensyn til at nå mit Goodreads-læsemål for 2016 på 150 bøger. Faktisk fik jeg øget forspringet med en enkelt bog, og bliver det ved skal jeg nok nå målet. 

Månedens læsetema var Dansk fantasy, og det gik over al forventning, med ikke mindre end 10 læste bøger. Bøgerne var:

Bodil El Jørgensen: Ravmedaljonen (Pigen fra havet 1)
Bodil El Jørgensen: Tågeskjoldet (Pigen fra havet 2)
Serien er ajour.

Jacob Hedegaard Pedersen: Dværgenes Krønike 1+2 Anmeldereksmplar. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er afsluttet.

Hvad skoven skjuler Bookibag-bog fra Bogbloggertræf 2015

Jacob Hedegaard Pedersen: Nilrems rejse

Serien er afsluttet. 

Kevin Japsen: Limbo Anmeldereksemplar.


Jeg fik også læst 3 anmeldereksemplarer som ikke hørte ind under månedens læsetema. Det var:

Jennifer Donnelly: Mørke vande (Vandflammens saga 3) 
Serien er ajour.

Victoria Aveyard: Rød dronning (Red Queen 1) Anmeldt på bookeater.dk
Serien er ajour.

Susanne Pedersen: Experimentet 



Derudover fik jeg læst en enkelt graphic novel:

Jerry Scott & Jim Borgman: Zits - Er vi ude af indkørslen nu? 



Sidste bog i denne måned var en julegave som jeg nød vældig meget. Det var nemlig:

Jonas Jonasson: Morder-Anders og hans venner (samt en uven eller to)

Alt i alt må jeg sige jeg har haft en ganske god læsemåned. Jeg håber at kunne fortsætte i samme tempo i april hvor læsetemaet er Terry Pratchett, en af mine absolutte yndlingsforfattere som jeg desværre er gået en smule i stå i. Derudover kommer april til at byde på en del anmeldereksemplarer som jeg har fået hjem. 
Hvad er jeres læseplaner for april?

Ingen kommentarer: