lørdag den 13. august 2016

Fairyloot #1


Jeg har længe tænkt på at prøve en af de mange forskellige abonnementsbokse med bøger man kan købe fra udlandet. Boksene ser spændende ud, og jeg kan godt lide idéen om at modtage en hemmelig bog som man måske ikke lige selv ville købe, samt goodies udvalgt særligt til bogen. Omvendt kan man jo også risikere at der sker det stik modsatte, men til gengæld får man så alle de ekstra goodies at trøste sig med.
Jeg har overvejet Owlcrate, men da den er amerikansk ville der gå et godt stykke tid før pakken dukkede op, og oveni kommer så tolden. Og det samme problem var der med mange af de andre abonnementsbokse. Men så opdagede jeg et alternativ. På Sabrina´s Blog læste jeg nemlig om en engelsk abonnementsboks kaldet Fairyloot, og da jeg opdagede at augusts tema var Dark Deeds kunne jeg næsten ikke vente til der blev lukket op for bestillingen.
Jeg var så heldig at jeg nåede at bestille boksen før den blev udsolgt, hvilket skete temmelig hurtigt, og derefter gik jeg så og ventede i spænding indtil den endelig kom i august.
Og i dag blev spændingen så udløst. Det var rigtig sjovt at åbne pakken, og jeg er virkelig begejstret for den omtanke der er vist i sammensætningen af boksen.
Prøv at se her:


Når man åbner boksen er det første man får øje på et flot, specialdesignet kort. På bagsiden står der noget om de forskellige dele i boksen, og hvorfor netop de ting er valgt. På forsiden af kassen er der et skønt citat af Neil Gaiman fra Coraline:
Fairy Tales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten. 


Under kortet er der lilla og sølv "orme" som fylder kassen ud og beskytter indholdet. Når man fjerner dem kommer man til de første ting.

Først er der et specialfremstillet duftlys fremstillet af Geeky Clean. Lyset hedder The Dark Side og har, meget passende, røde lyssværd på etiketten. Ifølge kortet skulle det dufte af fruit loops. Nu ved jeg ikke hvordan de dufter, men jeg er ikke helt vild med duften. Det kan dog tænkes at duften forbedrer sig når man tænder det, så det skal da prøves.

Ting nummer to er min nye yndlingscoaster. Den er i grøn og sølv, og med en slange som baggrund står der You must be a Weasley, der, som alle sikkert ved, er et Harry Potter-citat af Draco Malfoy, en af mine absolutte yndlings-bad boys. Coasteren er designet af Bookotter.

Ting nummer tre er et stykke håndlavet sæbe med citrus og jasmin, lavet af Behind the Pages. Sæben hedder Rhysand, som er en af personerne fra A Court of Thornes and Roses af Sarah J. Maas, og dufter rigtig godt.

Ting nummer fire er små billeder til at sætte på neglene lavet specielt til boksen af House of Wonderland. Lige denne ting får jeg aldrig brug for, men der er ingen tvivl om at der er tænkt over at de skulle passe til resten af tingene.



Ting nummer fem, og den sidste før man kommer til selve bogpakken, er en flot notesbog fra Michael O´Mara Books, som er en blanding af notes- og malebog, designet af Kerby Rosanes. Virkelig flot og gennemført, og jeg glæder mig til at fordybe mig i illustrationerne. Om jeg kan nænne at bruge den som notesbog ved jeg ikke endnu, men den vil pynte på hylden.


Og så kommer vi til det allermest spændende, nemlig den hemmelige bog. Jeg var meget spændt da jeg pakkede den op, og blev rigtigt glad da jeg så at det var Nevernight af Jay Kristoff, en bog som allerede har fået en hel del omtale på Booktube, og en af dem jeg selv har overvejet at købe. Jeg glæder mig til at læse den og se om jeg kan se sammenhængen med de mange goodies fra boksen.


Nu skulle man tro at gavefesten ville slutte når man pakkede bogen op, men nej. For indeni bogpakken er der nemlig endnu flere goodies: Et bogmærke som hører til bogen, et lille signeret klistermærke og en plakat med forsiden var også i pakken, og derudover var der et lille brev fra forfatteren hvor der står lidt om tankerne bag bogen.
Og som det allersidste var der et unikt Fairytale hashtag som jeg kan bruge hvis jeg vil læse bogen sammen med en anden, ukendt, person.


Alt i alt en rigtig sjov måde at blive introduceret til nye bøger, og et rigtig gennemført produkt. Det bliver ikke sidste gang jeg køber en Fairyloot-boks, og jeg glæder mig til for alvor at studere de mange forskellige goodies, og ikke mindst læse bogen.

Har I prøvet Fairyloot eller én af de mange andre abonnementsbokse? Og hvad synes I om konceptet?

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har aldrig været tiltrukket af de mange abonnementsbokse. Jeg er ikke så meget til alt nipset og de mange ubrugelige ting der følger med og hele ideen med at få en eller anden random bog tiltaler mig heller ikke.

Men lige præcis Jay Krisoffs bog ville jeg ikke have haft så meget i mod at få, for jeg har selv overvejet at købe den. Jeg har hans Stormdancer-trilogi stående ulæst, men har hørt meget godt om dem.

Kirsten Bloch sagde ...

Jeg kan sagtens følge dig i forhold til nipset, men synes alligevel det kunne være sjovt at prøve, netop fordi man på den måde bliver introduceret for en bog man måske ellers ikke ville købe selv. Og så var jeg bare smadderheldig at den bog der så var med var en som jeg faktisk havde kigget på men ikke selv købt.

Rikke Simonsen sagde ...

Jeg elsker altså bare subscriptionbokse - og har også prøvet en del (Fairyloot, Owlcrate, Fandom of the month club og The Bookish Box) :D

Kirsten Bloch sagde ...

Har du så en favorit? Foreløbig holder jeg mig til Fairyloot, jeg synes virkelig det var en gennemtænkt pakke der dukkede op. Og da jeg primært læser fantasy begrænser det selvfølgelig også udvalget lidt i forhold til hvilken boks jeg kan vælge.